dimecres, de gener 06, 2010

The Nadal is Over



Finalment ja som al dia de reis. Tot tornarà a la quotidianitat. Oblidarem els grans objectius de pau i amor per tot-hom i reprendrem les nostres petites il·lusions i ens esforçarem per superar els nostres petits problemes. Suposo que del Nadal em molesta l'obligació de seguir un guió fixat per la societat. En tot cas, durant aquests dies m'ha ajudat molt veure els vídeos penjats a YuTube d'en Arne i la Heléne. Una parella de suecs de la meva edat (cinquantena) que amb en Yaghan, un Hallberg-Rassy de 60 peus, han donat la volta al mon durant dos anys. Són molt divertits ja que semblen de Pleasantville. No es despentinen ni perden el somriure per res. Passen per l'Antàrtida, les illes de la costa Xilena, Nova Zelanda, Austràlia, Sud-africa, Brasil i tornen a Suècia. En cap moment es mostren estressats, ni cansats ni enfadats. Gaudeixen d'unes vacances perennes. Apareixen bevent vi en copes de vidre mentre en Yaghan tot sol fa front a les mes grans adversitats marines. Neden entre balenes, veuen cocodrils i s'en en riuen d'els llops marins. Naveguen entre icebergs, i fondegen a l'Antàrtida. Malgrat tot el vaixell segeix net i polit, ells impecables. Tenen un vestit per cada circumstancia. Semblen d'un anunci del Corte Inglés. Tot és nou, tot funciona, no s'espatlla. És increïble, tant diferent de la travessa atlàntica del Neo que ha publicat en tres capítols la revista Yate. Els vídeos fan pensar que donar la volta al món és un passeig. S'ha de dir que el senyor és banquer i que porta un vaixell totalment equipat. En tot cas, desprès de seguir la travessa pel seu blog i veure ara els vídeos, tinc cada vegada més ganes d'imitar-lo, encara que en unes condicions molt més modestes. Però, potser no ho tinc clar. Recordo un nord-americà que pintava la patent de la quilla correguda d'un Island Packed al Port Olímpic. Havia venut la seva casa i feia sis anys que navegava pel món. Quan li vaig dir que l'envejava, em va respondre que jo també ho podia fer si volia. Tenia tota la raó. Segurament el meu guió no esta només fixat durant el Nadal.

2 comentaris:

Carlos Ramos i Solà ha dit...

Tens molta raó, Joan, i si et serveix d’alguna cosa, no ets l’únic que té el guió fixat tot l’any. Faré meves les paraules d’un navegant rodamóns amb un 30 peus, quan algú li va dir que era molt valent per navegar amb un barco tant petit pel món, VALENT NO SE ÉS PER NAVEGAR, SI NO PER TALLAR LES AMARRES QUE ENS UNEIXEN A TERRA!!!
Ho aconseguirem fer algun dia?

Joan ha dit...

De ben segur que si. No perdem l'esperança.