dijous, de novembre 11, 2010

No als creuers-monovolum

La visita al Saló Nàutic flotant ha estat una mica decebedora, no només pel reduït nombre de marques i de vaixells sinó pel tipus de velersexposats. Segurament estic tornant-me vell, però no m'agraden aquests velers inspirats en els monovolums. Com tampoc m'agraden els monovolums o els tot-terrenys d'anar per l'autopista. Ara, Beneteau ha tret un creuer hibrid de motoveler imitant al Moody que també hi era amb dos models nous. Són horrorosos! No deuen servir per navegar, només són per estar confortablement al pantalà i per fondejar en una cala amb mar pla i molt de sol. Només em va semblar excepcional el Solaris de 60 peus que estava exposat. Tant fantàstic com el seu preu, al voltant de tres milions de euros. Dels més normals, destacaven els X, amb models de regata i de creuer de luxe i tot un assortit de Bavaria, Jeanneau i Beneteau. Tots directament orientats a la navegació "dominguera". Entenc que la crisi hagi reduït la participació, però em costa de creure que també fomenti el mal gust. (El de la foto és un que vaig creuar pel Nord de Menorca, només un enyorança del tipus de vaixell que estava absent).