diumenge, de març 06, 2011

La propera setmana


Estem amb els darrers retocs. He aprofitat que tenia que passar el certificat de navegabilitat per compar una radio portàtil amb bateria de liti d'un sol ús (caríssima i obligatòria) i per instal·lar un AIS. Crec que és un instrument que pot ser molt interessant per les travesses. Sempre m'ha fet mandra posar una paella de mig metre de diàmetre al pal. Empitjora l'estabilitat i dificulta el pas del gènova. L'AIS és una bona solució ja que tots els vaixells professionals en porten i per tant emeten senyal. Segurament és poc probable col·lisionar mar endins amb un altre vaixell esportiu. Espero que en un futur tothom en tingui que portar. Els radars tampoc son adequats per identificar objectes flotants no identificats que serien l'altre possible cause de col·lisió. En tot cas és un aparell molt divertit i molt xafarder. Dona molta informació dels vaixells que et trobes en les travesses. M'agradaria posar també una placa solar, però el lloc adequat per instal·lar-la sense trencar l'estètica és on actualment tinc la balsa salvavides. Podria posar la balsa al balco de popa i la placa davant del parabrisa. Però em sembla complicat. A vela sempre és molt negatiu posar pesos a proa i a popa. Ja ho aniré madurant. De tota manera ja em clavarà prou en Miquel Àngel. A la foto apareixen en Jairo i el seu ajudant acabant la Capella Sixtina. Em sap greu tenir que estar "navegant" amb l'ordinador aquest cap de setmana tant llarg i solejat.