diumenge, de març 03, 2013

Ens falta molt per ser competitius


Una anècdota molt simple mostra que encara tenim un ampli marge de millora per arribar a ser competitius a nivell europeu. La primavera passada vaig comprar directament a Hallberg-Rassy (Suècia) una capota de lona per Internent. És la forma més senzilla de que encaixi perfectament i no hi hagi cap problema de color.  La volia per fer moltes travesses a l'estiu però malauradament no es varen acabar produint, com ja vaig comentar.  Pràcticament la vaig estrenar el dissabte passat amb la pluja. Al posar la cremallera em vaig quedar el corredor a la ma. Es va partir per la meitat tal com mostra la fotografia. Les dents de la cremallera i la capota de lona van quedar intactes. A partir d'aquell moment vaig començar un peregrinatge obsessiu per a trobar aquella estúpida peça de plàstic que m'inutilitzava la capota. La tenda més diligent de Port Ginesta es va quedar la referència i em va dir que em trucaria quan la tingués. Al cap d'una setmana seguia sense noticies i al tornar-hi el fill molt amable, va fer unes trucades que m'asseguraven que ho tindria al cap d'un altre setmana. Vaig descobrir que la cremallera era una YKK, el primer fabricant mundial de cremalleres (pràcticament un monopoli), segurament per això la seu central a Barcelona no va respondre al meu email on li preguntava quina tenda venia aquests tipus de cremalleres. Tampoc vaig trobar cremalleres d'aquests tipus a Leroy Merlin, ni a Bauhaus, ni al Corte Inglés... Ja desesperat vaig enviar un email al Hallberg-Rasssy que va ser respost immediatament amb unes instruccions molt clares de com instal·lar els topalls i el corredor de la cremallera de la capota. M'asseguren que rebré tot el marterial per correu dins d'una setmana. Sense cost, és clar. Segurament és més divertit viure a Barcelona que a Estocolm, però socialment encara ens porten molt avantatge.