diumenge, de juny 29, 2008

Primeres desercions


Ara que s'acosta el moment de la veritat apareixen les primeres desercions. El "Peli", jove de 20 anys que m'havia promès compartir les llargues guàrdies nocturnes, em diu que vindrà directament a Sicília amb avió. La cunyada, veient l'oportunitat s'apunta també a l'anada aèria. Aquests canvis impliquen que em tocarà "pringar" molt més pels vespres. Segur que la Dolors i la Gemma m'ajudaran, però sens dubte les nits seran molt més llargues. Ara és quan em penedeixo de no haver comprat el radar. No ho he fet perquè encara no en estic perfectament convençut del seu cost/benefici. Havia de comprar un display multifunció que era tan car com la mateixa antena del radar. Ja no venen pantalles monocromes que és l'únic que necessito. Per altra banda, l'antena fa 50 cm. Si la poso al pal xoca amb el gènova i molesta al fer bordos. A la popa, amb un mastil propi, és molt lletja. Tampoc evita la vigilància ocular directa nocturna. ¿Qui es posa a dormir a set nusos pel Mediterrani confiant que el Radar el despertarà? Algunes rutes del nostre petit mar son molt concorregudes. No passa res! cap d'aquests inconvenients impedirà que segueixi endavant amb el meu projecte.