diumenge, de novembre 02, 2008

Tornado a Salou i nosaltres navegant




L'1/11/2008 a les 23:30 el Xut, el Tempura i jo sortim del port de Benicarló per fer una travessia fins al port de Gavà. La previsió era de pluja i de vent en força 2-3. Prenem el rumb 054 a motor aconseguint més de sis nusos de velocitat amb vent de Nord-Oest de 8 nusos amb la major hissada i el Gènova enrotllat. Quan ens apropem al Far de Tortosa s'intensifica la pluja i puja el vent a 12-14 nusos, per la qual cosa arrissem la major. A les 5:00 del 2/11/2008 quan estem creuant el Golf de Sant Jordi el vent rola cap el Sud-Est i va augmentar progressivament de velocitat. A les 5:30 les ratxes són de gairebé quaranta nusos. Recollim la major amb gran dificultat i hem d'utilitzar el winche per enrotllar-la a l'enrotllador de la major. En el procés s'esquinça. Alhora el Gènova que estava enrolat i lligat amb un cap comença a desenrotllar-se i és impossible recollir-lo. En intentar recollir-lo amb winche arranquem el suport del cap de l'enrotllador i el Gènova acaba sortint bategant i comença a esquinçar-se. A les 6:30 quan ja havíem perdut l'anemòmetre de dalt del pal, arrencat pel vent, decidim entrar al port de Tarragona ja que és l'únic de la zona amb una bocana prou àmplia. Arrumbem a 000 i amb grans ones i un vent intensíssim correm el temporal fins a entrar al port on acabem entrant per la bocana a les 10:00 i amarrant en el Serrallo a prop de la Llotja de Pescadors. Era impossible entrar al port esportiu per la seva bocana estreta. En aquell moment les ones passaven per sobre del moll del port comercial. Els de salvament marítim que ens ajuden a amarrar assenyalen que hem pres la decisió adequada. Afortunadament no vaig fer cas al meu nebot que mentre feia el video, em recomanava anar al port de Salou. Avui a La Vanguardia recullen els danys de Salou a la portada. Es varen registrar vents de 160 km/h

Danys:

1. - Gènova enrotllable esquinçat
2. - Major enrotllable esquinçada
3. - Anemòmetre de pal perdut
3. - Suport del cap de l'enrotllador arrencat.

2 comentaris:

Alejandro ha dit...

¿Podrias explicarme porque se empezó a desenrollar el genova? Es que en catalán no me aclaro...Muchas gracias por contar tus travesías!

Joan ha dit...

El genova estaba enrollado con el enrollador y atado con un cabito a la altura de la empuñadura de la escota. Pero por encima de este punto empezó a abrirse por el viento y por más que estiraba del cabo del enrollador no lo podía cerrar, seguramente no estaba suficiente apretado y había llegado al tope de cabo antes de estar del todo apretado. Esta pequeña separación fue suficiente para abrirlo como se ve en la foto y a desgarrarlo. Cuanto más se desgarraba, más superficie quedaba expuesta y flamenado y a su vez, más se desgarraba.
Gracias por interesarte por mis travesias